Michal Indi Dokoupil – vítěz z ostrova Man (KoDo051)

Tento díl je v archivu. Celý archiv si můžeš koupit tady.

Hostem u mikrofonu byl Michal Indi Dokoupil. První český jezdec, který od dob Františka Štastného získal stříbrného Merkura v závodě Tourist Trophy na Ostrově Man. O čem se mluvilo
  • Cesta k přírodním okruhům
  • Irské angažmá
  • Přes pády...
  • ...až na vrchol Tourist Trophy

Indi  #23

Indi začal jezdit na motorce ve 20 letech a ve 23 začal závodit. Taky proto si zvolil jako své hlavní závodní číslo 23. „Byl to dobrej rok a nic lepšího mě nenapadlo.“ S těmi čísly je to vůbec docela zajímavé. Na začátku kariéry si číslozvolíš, které chceš používat ve svém šampionátua pak ho při závodech dostáváš. Tedy do okamžiku, kdy by to samé číslo chtěli v jednom závodě dva jezdci. Pak ho dostane ten, co ho má déle.

Cesta na přírodní okruhy

Indi začal na okruhu, jezdil supersporty a štoky. Jednou na přání Veroniky Hankocyové spíš ze srandy vyrazil do Kyjova, byl první a zalíbilo se mu to. Když někdo začne jezdit příroďáky a jde mu to, je jen otázka času než zatouží po nejslavnějším závodě v této třídě – Tourist Trophy na ostrově Man. Od dob Františka Štastného tam žádný Čech nezazářil. Tady malá vsuvka. V páté jízdě jsem měl u mikrofonu Kamila Holána a povídali jsme si o jeho vítězství v závodě Manx Grand Prix, což je vlastně Tourist Trophy pro amatérské jezdce. Čili dva závody na stejném slavném ostrově. Indi se tedy rozhodl, že se vypraví na Man a protože s penězy to bylo hodně špatné, šel „škemrat“ na Auto klub o nějakou finanční podporu. Jak říká, do dnes si pamatuje jejich odpověď:

„No když se nezabijete pane Dokoupil, tak vám příští rok přispějeme.“

Nakonec si Veronika vzala půjčku v bance a jelo se. V šestkách se mu dařilo. Počasí mu přálo, bylo mokro, ostatní se asi trochu báli. Indi si říkal, že je to třeba jeho poslední závod a proto tomu dával všechno. Po třetím kolem byl na neuvěřitelném sedmém místě (druhý nejrychlejší newcomer… nováček byl až za dvacítkou).Do hry ale promluvila technika (jako ještě mnohokrát v jeho další kariéře). Uprostřed závodu se mu vysypala převodovka, v motorce jen zachrastilo a dál se nejelo. Naštvaný si sednul vedle silnice a čekal až závod skončí bez něj.

Irské angažmá

závod sice nedokončil, ale ta dobrá jízda mu určitě pomohla, když mu do cesty vstoupila pro něj šťastná náhoda. V jednom irském teamu se vyboural jezdec. A přes známého Ira z Hořic si vzpomněli na Indiho. Tak se cestou z Manu rovnou stavil v Manchestru, slovo dalo slovo a začal jezdit nejtěžší evropský road racingový seriál – Irsko. Závodilo se, přicházely úspěchy i problémy s technikou, až přišel Cookstown.

Cookstown crash

„V Cookstown jsem se vykrešoval. Motorka letěla 2 metry do vzduchu, padla mi na záda a přerazila mi dva obratle. To bylo hned na začátku sezóny, neměl za ně kdo jet, udělalo jim to díru do rozpočtu a team se nakonec rozpadl.“
Cookstown Crash ... tahle fotka dost známá ... brrr
Cookstown Crash ... tahle fotka dost známá ... brrr
Indi se z toho vylízal, pojezdil a přišel Ulster Grand Prix. Při závodu si zlomil opět páteř jen o kousek výš než posledně. „Chvilku jsem necejtil nohy, už jsem přemýšlel, jaký vozejk si vyberu, ale než přijel doktor tak se to probralo…“ V Irsku ho přivezli do té samé nemocnice co posledně … a doktor na něj: „ ááá, pan dokoupil, a to vám neřekli že tohle není hotel?!“

Tourist trophy - cesta k vítězství

Indi se z pádu zase vylízal a zase a do hry vstupuje nový hráč – Motopoint. Motopoint, postavil profesionální team s cílem udělat pořádný výsledek na Manu a začali se tomu spolu věnovat. Na začátku spolupráce byl Indi ještě krátce po posledním kreši a tak dostal dokonce výživového poradce a osobního trenéra. Přišel rok 2013 a poprvé spolu na TT. „Všechno bylo super až na motorku. Během závodu vybouchl motor L. Měli s tím problémy celou sezónu. Nakonec jsme museli úplně vyměnit dodavatele motorů.“

2014 a stříbrný Merkur je doma

Závod na Manu je zajímavý i tím, že závodník si tak trochu jede svůj vlastní závod. Stříbrnou totiž dostane každý jezdec, jehož čas od vítěze není horší o více než 5%. Pokud se vejdeš to 10%, je to bronz. Letos to tedy všechno zafungovalo a Indi získal po skoro 50 letech po Františku Šťastném stříbrného Merkura!   Video: TT 2014 Teaser Odkazy Michal Indi Dokoupil Racing Team www.iomtt.cz Indi na Facebooku www.facebook.com/iomtt.cz Veronika Hankocyová, road rating závodnice www.facebook.com/VeronikaHankocyova23 Indiho video kanála na Youtube www.youtube.com/user/Indiracer23/videos A ještě jeden kanál s videi na téma Indi a road rating www.youtube.com/channel/UCr2OZfsQaVZFhFpHbx_XuGQ/videos

Související článek

Jestliže tenhle článek je o Manu, nemůžu tady doporučit nic jiného než rozhovor s Kamilem Holánem (jízda #5). Jak můžeš vidět, oba jsou to veselý a vtipný chlapíci. Měj se fajn a hlavně vždycky KOLAMA DOLU ! Aleš  

4 komentářů

  1. clever_fox 24.12.2014 (9.11)

    dik za super podcast

  2. Mato 28.12.2014 (18.01)

    Premna zatial najlepsia cast, alebo stojaca na rovnakej uronci so Srsnom. Je z toho jasne citit to nadsenie a ze je to rozpravane od srdca. Drzim palce aj Indimu do buducna na dalsie “skalpy” aj tebe na vyber super hosti vela, vela dalsich zaujimavych podcastov :)

  3. PavelT 13.1.2015 (21.07)

    Výborný podcast, držím palce !!!

  4. michal 19.1.2015 (23.19)

    Výborné, bavil jsem se po celou dobu. Dík a mnoho štěstí. Nejdůležitější je dojet do cíle vcelku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Posílání novinek

Pravidelné posílání tipů, rad a zajímavostí ze světa motorek.
Bláznivé zážitky skutečných cestovatelů.

Pro zlepšení uživatelského pohodlí ukládá tato stránka cookies. Věřím, že ti to nevadí.  

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít