Around Africa čili na motorce objet Afriku – 2. část (KoDo 024)

Tento díl je v archivu. Celý archiv si můžeš koupit tady.

Hostem 24. jízdy je opět Martin Poubes Pouba. Minule jsme z Maroka dojeli do Kamerunu, dnes pokračujeme druhou etapou z Kamerunu do Jihoafrické republiky. O čem byla řeč
  • Kamerun a oživování motorek po ročním spánku
  • Bloudění a nehoda v džungli
  • Opravdové Kongo
  • Příjemná Angola
  • Krásná Namibie
  • A konečně JAR
  • Tři rady na konec
  • Nebát se velkých kroků.
  • Dobrá příprava – každý závod se vyhrává v dílně.
  • Klasické cestovatelské heslo: před nikým se nepovyšuj, a před nikým se neponižuj. To platí ve všech zemích to by se mělo dodržovat.
Druhá etapa cesty Around Africa začíná o 11 měsíců později, 5. února 2014. Do sestavy se vrací původní člen Renda Zelenka a nahrazuje Martinova syna. Termín startu byl zvolen s ohledem na více faktorů: aby mohli všichni, aby byl mezi cestami rozumný odstup a samozřejmě i s ohledem na počasí (je po období dešťů a není úplné vedro). „Přijeli jsme k Frederikovi a z plachty, kterými byly motorky přikryté nezbylo vůbec nic. Během prvního měsíce a půl se rozpadla na prvočinitele.“ Motorky ve strašném stavu. Začalo se s opravami. Martin to měl nejsnadnější, vyměnil pouze zrcátka, baterku ani nemusel dofukovat gumy. Nicméně motorka se musela roztahovat za autem aby se vůbec rozhýbala. „Po 300 metrech tahání začala motorka vrčet, objevilo se množství dýmu. Ale začala vrčet, to bylo hlavní :)“. Ostatní motorky na tom byly hůř, dělala se u nich na místě generálka, ale po třech dnech začaly jet všechny. „Vyrazilo se a Renda nás hned zatáhl do džungle.“ Zkratka, která měla ušetřit 70 kilometrů, se ukázala jako slepá ulička a prodloužila cestu o 340 kilometrů. „Mělo nás varovat že, cesta byla u odbočky zahrazena kládou, ale tu jsme po troše snažení objeli.“ Dojeli do města duchů, překonali ještě další dvě klády až dojeli k řece, kde to museli otočit. Dál už to nešlo. Po cestě zpátky došlo k nepříjemné nehodě, Zbyněk při vypínání kamery na helmě upadl a zmizel v pralese. „Pořádně se pobil. Sundaly se plasty z motorky, narovnaly řidítka a jelo se dál.“ … a v cestě nám stála dvě Konga Kongo opravdu není žádný motorkářský ráj. Nejsou tam cesty. Strašně těžké na ježdění - hluboký prach, ve kterém jsou díry, které mají tvrdé a ostré hrany a nejsou vidět. Když pak zaprší, udělá se hrozné bahno. Renda neměl štěstí, upadl, zranil si ruku a naboural motorku. Navíc motorku uhnal a od té doby mu začala hrozně žrát olej. Kongo končí hnusným městem Brazzaville? Za řekou začíná Demokratická republika Kongo,  bývalé Zair. Za řekou je také Kinshasa – stejně hnusné město jako Brazzaville. Tady jsme zariskovali a jeli i v noci. Je to nebezpečné, ale spěchali jsme pryč. O cestách ani nechci mluvit jak to bylo hrozné, doporučuji vidět film, který jsem vyrobil Angola Angola byla příjemné překvapení, zase bylo jídlo a dokonce začala silnice. Romanova motorka dosloužila. Kus ji táhli na laně a po opakovaných pokusech ji opravit to nakonec vzdali. Prodala se na místě za 600 dolarů a Roman pokračoval do JARu letadlem. Setkal se s Jirkou Holubem a udělali si spolu dovolenou a safari. Namibie Krásná země. Hodně písku, červené duny, hory, skaliska, národní parky a zvířata. „Nebezpečně jsme tu přejížděli hory, neměli benzín a tedy riskovali.“ Rendův motor se opravoval několikrát denně, předělávaly se rozvody. Důvod byl zřejmě natahující se řetěz nižší kvality. Jednou to dál nešlo a motorka zůstala v písku. Kluci od Rendy motorku odkoupili. Každý dal 100 dolarů a během hodiny ji rozeprali na kousky. „Vrhli jsme se na ni jako supi. Vyplétali jsme i dráty z kol.“ Renda se vydal na stopa. Pak dál mikrobusem až potkal zbytek party. Dál jeli na motorce už jen tři. Kvůli prachu jeli s většími rozestupy a podařilo se jim se rozdělit. Opět se potkali a až za dva dny na hranicích s JAR. Jihoafrická republika „Krásná země, dobře se tam podniká, všechno tam je. Jídlo luxusní.“ Motorky dojeli ještě na střelkový mys. A teď jsou zagarážovány u jednoho Čecha. Dojeli skutečně až na doraz. Aby bylo možné za rok zase pokračovat v cestě, bylo nutné je opravit. Podařilo se domluvit se s místním servise HD, že je dají během dalších 10 měsíců dohromady. Tak se uvidí, je na nich hodně práce. Třetí etapa Start třetí etapy je naplánován na 26. února 2015. Termín je opět zvolen s ohledem na počasí dostupnost všech účastníků. Třetí etapa bude končit v Keni a poslední v Egyptě. Otázkou je na čem pojedou dva kluci co jsou teď bez motorky. Mají, ale skoro rok na to, aby to nějak vymysleli. Videa a kde je sehnat Martin je pilný a z této i minulých cest má už více než 10 filmů. Kdo by měl zájem, může si je objednat přímo u Martina na adrese poubes -zavináč- volny.cz. … a rada na konec (vlastně tři) Nebát se velkých kroků. Dobrá příprava – každý závod se vyhrává v dílně. Klasické cestovatelské heslo: před nikým se nepovyšuj, a před nikým se neponižuj. To platí ve všech zemích to by se mělo dodržovat. Zajímavé odkazy www.jezdime.eu www.motoroute.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Posílání novinek

Pravidelné posílání tipů, rad a zajímavostí ze světa motorek.
Bláznivé zážitky skutečných cestovatelů.

Pro zlepšení uživatelského pohodlí ukládá tato stránka cookies. Věřím, že ti to nevadí.  

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít