Jak restaurovat motorku (KoDo074)

Tento díl je v archivu. Celý archiv si můžeš koupit tady.

Hostem u mikrofonu byl Petr Kenny Burian a povídali jsme si o restaurování motorek. Kenny se na to totiž specializuje. A nejraději má ty české. Dověděl jsem se jak na to, i na co si dát pozor. Kenny své práci rozumí a navíc je to dobrý vypravěč.

Začátky

První motorku Kenny natřel štětkou na žluto, nalepil lebku a bylo to. Na gymplu pak přišla renovace skútru značky ČZ, dělal ho sice dva roky, ale pořídil z toho video, dal to youtube a to ho nakonec dostalo až za velkou louži. Video totiž viděl frajer z Ameriky a požádal ho o pomoc s vlastní renovací. Nejprve mu Kenny poslal pár dílů, pak mu začal radit po mailu a nakonec odjel do Ameriky a pomohl mu to udělat na místě. Strávil tam tři měsíce, konečně byl v opravdovém servisu a hrozně si to užil.

Vlastní servis

Bavili ho české skútry a rozhodl se u toho zůstat. Založil si v Brně garáž MotoKenny a začal dělat kompletním renovacím.

Zrychlený návod jak restaurovat motorku

  1. Dobře koupit
„Českých motorek je hodně, ale hodně jich je taky po zásahu kutila domácího…“ Často se setkávají s podvodníky postavenými jen pro aukro – pozor na to. A pak taky pozor na oblečené mrtvoly. Když kupuješ motorku, vezmi si s sebou někoho, kdo to opravdu zná. Nákupní cena motorky, může být ve finále jen zlomek výsledné ceny. Kupovat jen motorky s papírama!
  1. Rozborka
Rozebrat to zvládne každej, ale hlavně dokumentovat! Pokud si motorku necháte od někoho dělat, nechte rozebrání na něm.
  1. Tryskání, klempíř, šrouby
  2. Lakování
  3. Motor
  4. Spasování
11002626_925649814145759_7172603259341474203_n Pozor na díly co kupuji. Ne všechno co se dá koupit je vhodné. Typicky ty levnější jsou špatné a přidělají práci později. Kde se dají koupit díly … burza, burza, burza ... a je to :)

Odkazy

Domovská stránka www.motokenny.cz Kanál na Youtube Kenny na Facebooku Divadlo Víti Marčíka

4 komentářů

  1. jawatom 1.6.2015 (17.40)

    Paráda…len tak ďalej Aleši

  2. Ivo Čermák 2.6.2015 (0.00)

    Ahoj Aleši, moc se mi to líbilo. Rád jsem si zavzpomínal na mladá léta, kdy jsem motorky neustále ladil bez zkušeností, pouze podle literatury. Měl jsem všechny motorky naší výroby od Pincka až po půltona OHC po policajtech. Dnes už nemám nic. Poslední dvěpade typ 353 jsem letos prodal na papírech jednomu fandovi za 10000Kč. Chodím se na ni dívat, ale smutno mi není, protože je v dobrých rukou.
    Měj se fajn a hlavně jak říkáš a píšeš hlavně “kolamadolů”. Ivoš.

  3. Venda 3.6.2015 (15.10)

    Super díl!!! Kennyho znám od jeho začátků, bezva týpek, skvělej lakýra…. je super sledovat jak “roste”…. :)))

  4. ROMAN LAZECKÝ 18.5.2016 (14.08)

    Naprosto luxusní povídání. Až se stydím, že si Jawku stříkám sprejem doma v garáži :-D Jedná se přeci jen o 26 let starou mašinu 350 639, která mi to odpustí a až příjde správný čas, dostane kompletní renovaci. :-) V rozhovoru je plno zajímavých informací, které určitě využiju.

Napsat komentář: ROMAN LAZECKÝ Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Posílání novinek

Pravidelné posílání tipů, rad a zajímavostí ze světa motorek.
Bláznivé zážitky skutečných cestovatelů.

Pro zlepšení uživatelského pohodlí ukládá tato stránka cookies. Věřím, že ti to nevadí.  

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít