Petice za volný průjezd motorkářů v koloně

Neznám motorkáře, který by někdy v zácpě nevyrazil mezi stojící jízdní pruhy. Proto (nebo taky proto) přece motorku mám, ne? Problém je v tom, že se to u nás nesmí. Například Praze, V Holešovičkách to policajti pravidelně sbírají a pokutují. Proto mě nadchlo, když jsem zjistil, že v Německu motorkáři dávají dohromady petici za úpravu zákona, která by volný průjezd umožňovala. Podle článku stačí dát dohromady 120.000 podpisů a parlament se podnětem musí zabývat. K dnešnímu dni jich mají na petičním portále nasbíráno 26.024. Zajímavé je, že například v Rakousku je podle autorů takový průjezd povolen a v ostatních evropských zemích, jako je Francie, Itálie, Holandsko či Velká Británie tolerován.

Argumenty PRO

  • Více lidí (tedy motorkářů) se dřív dostane k cíli a tím se obecně zvýší propustnost komunikace
  • Stání ve zácpě za horkého počasí je pro motorkáře unavující a jeho zvýšená únava je možným zdrojem nehod

Argument PROTI

  • Obtížnější dokazování kdo je viníkem v případě nehody
Nevím, jaké jsou u nás možnosti vyvolat v parlementu podobné jednání. Ale mohli bychom to aspoň zkusit. Podepsal by někdo takovou petici? Aleš

168 komentářů

  1. Mato 21.12.2014 (17.36)

    Neviem ako je to s rozumnymi argumentami smerovanymi na kompetentnych uvas ale unas vacsinou zabera az ostrejsi natlak ako v pripade parkovania https://www.youtube.com/watch?v=1U4k6AWHHN0

    • zeleznykon 1.1.2015 (21.04)

      samotna akcia bola chobotina kedze tlaceny motocykel zo zakona ( v cechach nie tam iba maly motocykel ) nie je motorovym vozidlom a moze byt odstaveny kdekolvek rovnako ako detsky kocik,bicykel alebo sane ci krava na motuzi pretoze ten kto tlaci motocykel je chodec a teda nemoze porusit ziaden zakaz platny pre motorove vozidla nikde v zakone nie je uvedene ze chodec sa nemoze unavit a odlozit naklad na akukolvek dobu osoba ktora tlaci motocykel moze byt aj pod vplyvom alkoholu neznalost zakona mestsku policiu vobec neospravedlnuje a to video iba ukazuje na vseobecne poznanie zakona o premavke

    • Johny 6.5.2016 (7.16)

      Podepsal bych

  2. Jindra 22.12.2014 (14.20)

    Ahoj Alesi,

    ja bych urcite takovou petici podepsal. Ma to podle me smysl.

    Jindra

  3. majkl 22.12.2014 (14.28)

    já jsem pro určitě

  4. Pepe 22.12.2014 (16.11)

    čau určitě souhlas,párkrát se nám stalo, že byla záspa a sotva se to hýbalo a kupodivu dost aut nás pustilo, protože ty na mašině se tam vejdeš ,ale on s autem ne. Ahoj a hezké svátky

  5. Jakub 22.12.2014 (16.34)

    Já jsem pro, ale je v tom zakoplej pes, my jedeme krokem po čáře, ale je mnoho pitomců co tam letí třeba 80km a kvůli takovým vymaštěncům to u nás nikdy neprojde

    • Iveta 9.7.2016 (10.06)

      Tak ti vymastenci jak ty říkáš tam těch 80 poletí ikdyz jim to zákon umožní nebo to bude jako doposud. Navíc se projizdeni v kolenou dá třeba upravit na 30km/h například. Sice těm co chtějí jet více to nijak nezabrání tak jet, ale na druhou stranu by policajti nemuseli mít pivku na všechny motorkáře co kolonou projedou byť slušně a přiměřenou rychlosti

  6. Dan 22.12.2014 (16.49)

    Ahoj, už mi to několikrát prošlo: předjíždím (objíždím překážku) zaparkovaný auta a ejhle – oni čekají na červenou v zácpě. Vzhledem k tomu, že takto parkuje půl města…. Samozřejmě šlo o to, že stáli. Stopli mě policajti a na toto nic neřekli!

  7. Pavel 22.12.2014 (17.34)

    Ahoj,
    pokud je zácpa, tak jízdu mezi pruhy používám, ale malou rychlostí a s velkou opatrností, protože občas narazíš na “závistivce v autě”, kteří se snaží cestu zatarasit. Petici pro legalizaci bych podepsal.
    Mějte se, Pavel

  8. Hrabě-poky 22.12.2014 (17.41)

    Podepsal bych hned. Patřím mezi “motorkáře nad 60” , jezdím tak a nemusel bych se vymlouvat, že pospíchám k doktorovi.
    Hezké vánoce a všechno dobré v r.2015 !

  9. Vladimír Majzlík 22.12.2014 (18.08)

    Taky jsem pro tu petici. Stání motorkářů v kolonách je holý nesmysl. Možná by to ale chtělo, dát tomu nějaký řád. Celkem se mi zdá, že plechovkáři začínají být ohleduplnější a dost nás pouští.
    Všem pohodu a příjemné svátky. M.

  10. Indy 22.12.2014 (20.09)

    Zdar,jsem pro a taky by se mohlo vic tolerovat parkovani na kraji chodniku,samozrejme s ohledem na pesi.Motorka je preci jen trochu vetsi jizdni kolo

  11. Plameňák 22.12.2014 (20.44)

    Já sem taky pro, jenom by museli být daný pravidla (třeba rychlost max 30 Km/h) , aby se zamezilo průserům, ve stylu, hele letí hovado, já mu otevřu dveře.

  12. Rozzi75 22.12.2014 (21.20)

    Ahoj já sem určitě pro a podepsal bych, je to nesmysl stát a pařit se na místě když nemusíš a vejdeš se…..samozřejmě s rozumem a v klidu :-)

  13. Jarda Špaček 23.12.2014 (8.21)

    určitě bych podepsal

  14. Julie 23.12.2014 (9.31)

    Hned bych podepsala. Stát v koloně na motorce je obzvlášť pro holku náročný jak ve vedru, tak v zimě…navíc je to uplně zbytečné, když se vejdu mezi. Naštěstí stále více aut pouští……pokud jede motorka pomalu a ohleduplně k autům, nevidím v tom problém. Existuje přece i omezení, kdy smí předjíždět pouze motorka a auto už ne. Na stejném základu by měli povolit toto.

  15. Paci 23.12.2014 (9.42)

    Já bych také podepsal! ,praktikuji to pravidelně a s rozumem a nevidím důvod proč by to mělo být zakázáno!

  16. Hanka 23.12.2014 (9.55)

    určitě bych ji podepsala!!!! já v tom problém nevidím!!!

  17. Jakub 23.12.2014 (9.59)

    Určitě pro…stačí být v kombinéze někde na křížovatce 5 minut a člověk sotva dýchá :)

  18. Standa 23.12.2014 (10.01)

    Pro takovou petici bych klidně byl. Já v Praze a kdekoli jinde v koloně nestojím projíždím běžně mezi auty. S tím že by mě policie pokutovala jsem se nesetkal. Dokonce mi i občas policejní auto uhlo a udělalo více místa na průjezd a to i mimo město na okrskách. Ono to bude asi o individuálním jedinci kterej je zapřklej antimotorkář a hází všechny do jednoho pytle. Ale takovej je život.

  19. Pavlice 23.12.2014 (10.02)

    Jsem pro, jen si myslím že někteří motorkáři nebudou jezdit s opatrností a bude docházet zbytečně k nehodám.

  20. radek 23.12.2014 (10.03)

    podepíšu a věřím že všichni podepíší.Jdeme do toho!

  21. Pavel 23.12.2014 (10.29)

    Já tak jezdím často takže bych byl pro :-)

  22. Karel Z Tábora 23.12.2014 (10.34)

    Ahoj určitě to smysl má a takovou petici rád podepíši … :) Není moc příjemné stát ve 30 stupních v kožené kombinéze mezi autama na rozpáleném asfaltu … :)

  23. Jana 23.12.2014 (11.06)

    Určitě jsme oba pro. Jezdíme tak mnoho let ve všech zemích a nikdo nás ještě nepostihl. Ale hlavně to chce vychovat autaře : v Německu a jižních zemích auta sama od sebe uhýbají i bez zákona, u nás často ne, blbečci rádi i dveře otevřou, abychom nemohli projet. Však to asi všichni znáte.

    Jana a Jirka

  24. kadele 23.12.2014 (11.14)

    souhlas,stát v horku v koloně a popojíždět po metru je špatný jak pro mě,tak pro motorku!!

  25. Pavel 23.12.2014 (11.25)

    podepíšu

  26. megabajt 23.12.2014 (11.29)

    Určitě jsem pro a podepsal bych

  27. Honza 23.12.2014 (11.29)

    V zácpě,pokud auta stojí,tak sem pro… ale za normálního provozu je to blbost. Nezaleží ani tak na motorkáři,ale denně vídám řidiče a řidičky auta po 50tce, co se steží udrží kolama ve svém pruhu. Když vám tam takový člověk vjede,tak neuděláte nic. 2 pruhy jsou pro 2 vozidla,ne pro tři, podle mě jasná věc. Holt to budete muset přežít a přijet do cíle o 10minut později….

  28. Lukas 23.12.2014 (12.11)

    V Brne je to bezna vec, hlavne pri stani na krizovatkach. Lidi se s tim moc nemazou, objizdej z prava i leva…:)

  29. MassS 23.12.2014 (12.58)

    Ja taktiež súhlasím !

  30. dejw 23.12.2014 (13.02)

    jsem rozhodně pro a rád podepíšu stání v létě v kolonách je pro motorkáře peklo

  31. Demon1 23.12.2014 (13.12)

    jsem určitě pro! při stanovení max. rychlosti např. 20-40km/h by to mohlo být i bezpečné. no a předejde se zbytečnému přehřívání motorek a motorkářu. přece jen sedět při 33C v kuži na motoru co má 107C není zrovna příjemné :D

  32. Tomas 23.12.2014 (13.27)

    Určitě bych podepsal :D

  33. Martin 23.12.2014 (13.28)

    Já jsme taky pro. A to nejsem motorkář. Jakékoli zrychlení komunikace a méně buzerace je vždycky k dobru.

  34. Marty 23.12.2014 (13.33)

    Připadá mi, že jsou plechovkáři čím dál tím víc ohleduplnější. A já naprosto souhlasím, takže kde to mám podepsat?! :D

  35. Pavel 23.12.2014 (13.39)

    Zdravím motorkáře,
    určitě to smysl má, jen jestli se tím vůbec bude někdo zabývat. Problémem je, že možného motorkář jedoucího rychleji by si mezi pruhy řidiči nemuseli všimnout a začít přejíždět z pruhu do pruhu i bez blikání, jako se to běžně děje.
    Podepsal bych, ale neuvidíte mě to na mašině dělat rychleji než krokem. Někdo otevře dveře a …

  36. Izi 23.12.2014 (13.41)

    V Česku toto není možné. Plechovkáři nejen, že nejsou ohleduplní k motorkářům, ale štve je, že by si jeli a oni by stáli, tak udělají naschvál a řeknou že se motorkáře nevšimli. Osobně takto předjíždím jen ve výjmečných případech a už mockrát se mi stalo že otevřeli dveře nebo prostě vjeli do cesty tak abych nemohl projet.

  37. Jarin 23.12.2014 (15.21)

    Urcite jsem pro rad takle predjizdim od toho ta motorka je ale vsechno vklidu a smirou

  38. David 23.12.2014 (15.52)

    Určitě jsem pro a né, jen jako motorkář, ale i pro řidiče auta bude lepší, když motorky pojedou dál, a nebudou prodlužovat kolonu.

  39. Renda 23.12.2014 (16.07)

    No jasně že jo,smysl to má,určitě bych podepsal.Jde jen o to kdo a hlavně jakým zůsobem to bude využívat,ale to je nakonec na každém z nás. A proč se nechat tepat za něco,co se všude jinde používá docela normálně.Nad tím by se měli legislativci z EU zamyslet!-))
    Dobrá anketa Aleši
    Dík
    Renda

  40. Luboš 23.12.2014 (16.38)

    I já se přikláním k ostatním názorum . Za mě určitě ano. Hlavně aby to nevadilo řidíčum osobních vozidel kterým se to občas nelíbí že někdo nemusí čekat.Naštěstí se jedná jen o pár nervozních :)

  41. kojot65 23.12.2014 (17.17)

    Jsem všema deseti pro. Je to dobrá věc a ve světě to funguje. To vím 100%. Jsem v zahraničí více jak v CZ.

  42. Pavel 23.12.2014 (18.09)

    Určitě nepodepíšu nesmysl, když pojede motorkář mezi pruhy riskuje život jak svůj tak i ostatních, ze zahraničí bylo video na netu jak motorkář co neměl strpení čekat jel mezi pruhy a srazil těhotnou ženu která potratila, stačí je jen sledovat na silnici dokazují a demonstrují to pořád že to jsou machři co si kompenzují malé péro.
    Jsou to blázni co nesmyslně riskují

    • zeleznykon 23.12.2014 (18.29)

      co robila tehotna zena na ceste medzi autami ? ma snad priechod pre chodcov

    • pavel 25.12.2014 (20.30)

      Zaky je sposta viseí jak při předjíždění dojde k čelnímu nárazu a smrti osob, a taky určitě nejste pro celkový zákaz předjíždění. jde vždy a ve všech situacích o to jakým způsobem člověk předjíždí a používal hlavu. Jestli žena šla na přechodu zrovna tk ji mohlo srazit auto jedoucí ve vedlejším pruhu, pokud se motala mimo přechod, musí věnovat víc než zvýšenou opatrnost. A měl by jste opravit své tvrzení o machrech a bláznech, jsou mezi námi tací, ale to vždy v každé skupině, nebo snad potkáváte pouze řidiče aut kteří dodržují tychlost, předpisy a neriskují?

    • Miky 27.12.2014 (0.15)

      >Pavel: Taky to po Tobě nikdo nevyžaduje, to za prvé, za druhé – jsem motorkář a taky nejsem pro, aby se zlegalizovala jízda motorkářů po dělícím pásu, pokud ona kolona vozidel normálně pojede, pak je to skutečně nebezpečný, ale jsem pro legalizaci průjezdu motorek po dělícím pruhu v případě stojící kolony, taky tak běžně projíždím s ohledem na konkrétní situaci a jak už tady někdo psal, i mně se stalo, že mi sami policajti uhli, abych mohl projet. Za třetí, co se týká těch “machrů” – zrovna takové vidím mezi řidiči aut, cyklisty i chodci…takže podle Vás zrušíme i stezky pro cyklisty v jízdních pruzích a hlavně stezky na chodnících, neboť ze zákona je i cyklista je řidičem, jako my ostatní a platí pro něho zákon 361…No a konečně, pokud se řídíte příslovím “podle sebe soudím Tebe” co se toho malého péra týká, pak rád poradím: …Nezoufej – strč ho do úlu a zabouchej… ;)

  43. Santy 23.12.2014 (18.25)

    Jsem pro podpis takové petice,vždy je to o lidech jak v autech tak samo i na mašinách. Honda VTX 1300,krásné vánoce Všem a spoustu kilometrů bez nehod v Novém roce 2015

  44. zeleznykon 23.12.2014 (18.27)

    staci zaviest povinnost aby auta v zapche utvorili prejazdny pruh ako v Rakusku

  45. PFK 23.12.2014 (20.12)

    Jelikož drtivá většina motorkářů nejezdí na komunikacích jak mají si nezaslouží nic… lítali by mezi autama jako hovada a už tet si myslí že můžou všechno!!! a jestli je vám horko tak je to váš problém vy na té mašině jedete a nikdo vás do toho nenutí!!! tak jako nás sednout do toho auta a čekat v té koloně tak si taky počkáte!!!

    • Miky 27.12.2014 (0.32)

      ??? A kdo nutí Tebe, sedat do toho auta??? Pokud jezdíš do a z práce – jezdi hromadkou…a pokud jsi šofér z povolání, tak se na to vykašli a jdi si sednout někam za kasu…takže nekecej nesmysly, je to Tvá volba, do které Tě nikdo nenutí…spíš si myslím, že budeš jeden z těch blbů, co nepřenesou přes srdce, že ta motorka má možnost projet a sám je dementem, co není schopen si na “mašinu” udělat papíry a ze závisti jsou schopni té motorce naprosto zbytečně a úmyslně zablokovat průjezd…jenže právě takoví často přicházejí o zpětná zrcátka ukopnutím a vesměs mají u pojišťoven “smolíka”, neboť v takovém případě se nejedná o dopravní nehodu, nýbrž vandalismus… :P :-D

  46. veroinka 23.12.2014 (20.15)

    každopádně jsem pro… článku dávám like

  47. PFK 23.12.2014 (20.18)

    a už se těším až budu mít na autě pořádný podtlaky až mě zas na semaforech podjede nějakej zmetek na mašině (nebo na kole) a dám mu hned z prvé až s té mašiny sletí!!! zmetci jedni uvědomujete si že váš v té křižovatce můžou srazit??? bych vás za takovýhle prasárny nepustil ani na jízdní kolo… na díly dementy takový

    • Du.Katka 24.12.2014 (1.01)

      Drahy ale tady se nejedna o svevolne prejizdeni krizovatek, ale o prujezd mezi stojicimi ci pomalu jedoucimi auty v kolonach, tedy o jizdu mezi pruhy, kdy motorkar nikoho neohrozuje a je ohrozovan pouze takovy i ridici, kteri maji zpetna zrcatka na ozdobu a blinkry pouzivaji jen kdyz na to maji cas nebo si vzpomenou. Pak je tedy vazne otazkou, kdo by mel kam koho poustet. Ale kazdopadne diky za nazor. Uz jen kvuli takovym bezohlednym obcanum stoji za to takove petice podporovat jeste vic. Preji hezke svatky ;)

      • PFK 24.12.2014 (9.21)

        Jedná se mi o to že motorkáři jezdí jako hovada všude!!! předjíždí podjíždí jak se jim zachce ujíždí Poldům vůbec nic bych pro ně nedělal spíš bych je utnul!!! nenadarmo se jim říká dárci orgánů… nikdo je na tu mašinu nenutí sedat!!!!

    • Miky 27.12.2014 (0.35)

      …zamindrákovanej stupida… :-)

    • VERONIKA 5.5.2016 (0.58)

      PFK … jsem jak řidička automobilu tak i motocyklu a když vidim jaké jsou schopni dělat prasárny řidiči tak se to nedá srovnavat s motorkáři.. ano nikdo nás na ni sednout nennutí ale víš co ? vetšina z nás a to drtivá vetšina si uvedomuje že na nás doma nekdo čeká a ne všichni jsme vypatlaný machři….kup si mašinu taky a nezáviď :)

  48. Annie 23.12.2014 (20.37)

    Jsem určitě pro dát tu petici dohromady stejně jako naši drazí sousedé. S nějakou rozumnou maximální rychlostí a hlavně za postih pro blokující (závistivé) řidiče aut, protože těch je pořád bohužel hodně.
    Po pravdě jsem vůbec nevěděla že se to nesmí :D jednou sem totiž takhle jela za motocajtem co taky v koloně projížděl mezi pruhy (pomalu, bez majáčku). Nezastavil mě, dokonce pozdravil, když si mě všiml :D
    Motorky máme abysme se na místo určení dostali dřív než auta (samozřejmě mimo jiné). Kdybych se chtěla nudit v koloně, pojedu autem… -___-

  49. TomXJR 23.12.2014 (20.40)

    S mým podpisem můžete počítat!!!

  50. Olda 23.12.2014 (22.13)

    Jasný ze bych to podepsal.

  51. Du.Katka 24.12.2014 (0.54)

    100% PRO!!!

  52. Aleš 24.12.2014 (9.16)

    Jsem samozřejmě pro,skvělý nápad

  53. Mirek 24.12.2014 (10.38)

    jsem jednoznačně PRO !

  54. František 24.12.2014 (12.05)

    Ve státě plným debilů za řidítky to neprojde. Už vidim jak se budou hádat, kdo co zavinil, když motorka může jet v koloně mezi auty (ted automaticky viník=moto), ale kdo mu bude dokazovat, že jel kilem, když ho v koloně nevidi a přizabije ho… Ja si na motorce klidně počkám, nejezdim tam kde to hrozí špuntem a pokutu za podjíždění už taky mám :c)

  55. alesk 24.12.2014 (12.14)

    Ahoj, krásné vánoce tobě i všem tady, a spousty síly a úspěchu v novém roce.
    Já bych určitě podepsal.
    aleš

  56. Ptáčník 24.12.2014 (12.32)

    Já jsem jednoznačně pro :p

  57. Marek 24.12.2014 (12.39)

    taky bych podepsal, zatím jsem pokutu v Holešovičkách nedostal, ale je to otázka času :-)(v koloně stát nebudu, když nemusím)

  58. čépa 24.12.2014 (13.51)

    Jsem určitě pro a rád se pod to taky podepíšu.

  59. Šimpi 24.12.2014 (14.05)

    Určitě tuto petici podepíšu a další motorkáři taky :-)

  60. tom 24.12.2014 (14.31)

    Bezproblému podepišu špatná věc to není každý motorkář to odsouhlasí ale to plechovkáři nepochopí protože nechapou že na motorce musí být nějaká výstroj a když je 40stupnu na sluničku tak to moc příjemný není :)

  61. Dominik 24.12.2014 (14.35)

    Ahoj, urcite bych podepsal. Sam to casto delam a jak pise nize v komentarich take me casto auta pousti. Stacila by tolerace a at si kazdy motorkar dava poradnyho majzla a ti kteri to nezvladaj at to ani nezkpusi. Nechal bych odpovednost predevsim na nas, samozrejme az na umyslne vjeti motorce do cesty a pod.

  62. vojta 24.12.2014 (15.05)

    Jdem na to:)

  63. Šíďa 24.12.2014 (15.10)

    Souhlasím a podepsal bych :))

  64. Strýček Sam 24.12.2014 (15.48)

    Určíte souhlasím proč dělat zácpu ještě větší a je možný průjezd

  65. Kamil 24.12.2014 (16.15)

    Ahoj,petici bych klidně podepsal,taky sem tam předjedu.Jenže být po mém,tak bych vůbec nepokutoval za jízdu mezi pomalu jedoucími auty,ale pak když do někoho narazíš jako motorkář,budeš viník ty.Pokud nemáš kameru na motorce,tak stejně nikdo nedokáže příčinu a většinou to odsere motorkář.Prostě klidně si jeď,ale následky neseš ty.Lidi jsou stejně všelijaký a když ti pitomec nastevře dveře,tak stim nic neuděláš a on bude dělat že si nevšiml.

  66. Gabri 24.12.2014 (16.28)

    Určitě :)

  67. Ivan 24.12.2014 (17.29)

    Jsem pro petici,podepíši ji,ale nepotrebuji ji,poněvadž v koloně nestojím ani minutu nehledě na to jestli to je zakázány, povolený nebo talerovaný .Motorku mám také i pro rychlý přesun z bodu A do bodu B a tak jezdím po celé Evropě a nikdy jsem zatím problém neměl.Dvojitá plná čára je jízdní pruh pro motorky.

  68. Michal 24.12.2014 (18.52)

    Jsem pro i když asi chvíli potrvá než se to dostane do podvědomí českých řidičů (skupiny B). Například v Itálii je to naprosto normální a řidiči aut navíc sami uhýbají a motorkáře pouští , neštěstí je pak když v takové italské koloně kde všichni italové stojí u okrajů narazíte na čecha, který se vrací z dovolené a s úsměvem vás blokuje protože když nemůže jet on tak nějaký motorkář přece taky ne! Což už se mi několikrát stalo, až jsem se za čechy musel stydět!

  69. Petr 24.12.2014 (20.36)

    Tak určitě!!! Pařit si kulky v létě nebudu!!

  70. Michal 25.12.2014 (1.31)

    Pokud by se tento zákon schválil,byl by to určitě problém při vyšetřování nehody jak píšeš.Snad každý motorkář takhle ale jezdí,pokud by se omezila rychlost předjíždění třeba na těch 30,zase by páni policisté museli při nehodě zkoumat kolik opravdu jel..Myslím že by opravdu stačila trochu tolerance z řad policistů a dávat těmto motorkářům pokuty jen v případě,když tam někdo poletí třeba těch 80 a ty co tam opatrně projedou 30 prostě nechat být.

  71. Michal 25.12.2014 (12.34)

    Ahoj , sem taky pro. :)

  72. Dominic 25.12.2014 (14.10)

    Tuto petici velmi rád podepíši.

  73. Jakub 25.12.2014 (14.35)

    obávám se, že argumentů proti by bylo podstatně více. Já jsem “B” řidič a tedy na motorce nejezdím, nadruhou stranu si ale uvědomuji co může způsobit takhle projíždějící motorka.

  74. Vláďa 25.12.2014 (20.21)

    Ahoj Aleši,

    já bych se pod takovou petici určitě podepsal. Souhlasím s tím co bylo napsáno a řečeno. Jde přece o vzájemnou symbiozu mezi řidiči obecně. Motorka také třeba nemůže v silném dešti či větru na rozdíl od aut jet a nikdo nepostaví motorku tak aby autům bránil, jak to dělají někteří “řidiči” motorkářům když jedou schválně “na čáře”

    Jinak všem jen to nejlepší, hlavně zdraví v Novém roce a hlavně vždy a všude – kolama dolů.

  75. Jirka 25.12.2014 (20.47)

    urcite podepisu :-)

  76. kubalda 25.12.2014 (21.44)

    Jsem pro, v zácpě tak jezdím, dulezita je obrovská opatrnost, nepoškodit při projíždějí okolní vozy a hlavně dávat pozor na prejizdejici nedočkave řidiče bez signalizace o změně směru jízdy a nebo naschvalnicky co nám radši do cesty strcej čumák než aby nás nechali v klidu projet. R

  77. Pája 25.12.2014 (22.05)

    ano, souhlasím s peticí

  78. Adam 26.12.2014 (10.52)

    Jak sleduju pro a proti, tak vlastně nejsou žádné PRO.
    Argumenty jako, že se někdo dostane dřív domu nebo je unavený ve stání v koloně jsou nic oproti argumentu PROTI a to dosti zásadnímu.. dokazování v případě nehody.

    Ja myslim, že všichni žijeme dost dlouho v této republice na to, abych pochopili, že když něco funguje i bez zákona, je lepší se v tom nešťourat.

    Otázka na konec.. jak si budete projíždění prosazovat před, jak vy jim říkátě, plechovkářema? Když Tě nepustí, tak Tě nepustí.
    Co uděláš, zavoláš policii? To určitě bude jejich priorita číslo 1 :)

    Hezký den, krásné svátky a rozum do hrstí všem :)

  79. Venedo 26.12.2014 (12.02)

    Tohle idiotství může podepsat zase jen idiot.
    Ovšem největší idiotství v tomto směru je podjíždějní z prava – a to ti debilové povolili,
    tohle je taky pitomost, protože se prostě levému vozu dostanu do podjezdu z prava – stačilo to nechat být jako to bývávalo, za tolerovatené

    Více lidí (tedy motorkářů) se dřív dostane k cíli a tím se obecně zvýší propustnost komunikace – ano to nastane, když nebudu dělat zbytečné rychlostní omezení a povolím vyšší limit, pokud budou dálnice jako v německu kvalitní, tak tam ho úplně zrušit – může si kecat kdo co chce, ale statistiky jsou neúprosně pro – čech se opravdu zasměje, když jede po německé dálnici a najednou je tam dočasné rychlostní omezení – na 130 km/h – nikdy jsem se tam necítil ohrožen jako u nás a při tom si tam může každý jet jak chce (i češi), většina se tam pohybuje rychlostí 180 km/h plus -minus dvacet a je to naprosto free
    občas to tam někdo prosmahne 300 a taky nikoho neohrožuje – ono na to musí mít hodně místa a volného úseku – majitelé nadupaných strojů takhle jezdí itálie – francie – u nás by asi vyhlásili vyjímečný stav, pořád je tu dost těch, co nesnesou nic o moc rychlejšího než žebřiňák – nechápu proč si pak kupují auta, kde senapř. zapovídáte s manželkou a hned tam máte dvěstě aniž by to bylo nějak znát – a to je v podstatě dnes většina aut – né my musíme pomalu, ve stresu a být nacpán jeden na druhém

    EU šmejdi už několikrát chtěli němcum zatrhnout neomezenou rychlost – tento zákon dobře pak ospravedlňuje tento další zákaz – když si nějakej idiot bude moct jezdit po čáře, tak přece nelze jet ve vedlejším pruhu rychle a bezpečně

  80. Ondra 26.12.2014 (12.41)

    jasne, ze bych podepsal. Proc to v jakekoli Asijske zemi funguje?Motorky predjizdi ze vsech stran a neni problem. U nas v cr vidim problem v tom, ze lidi jsou neohleduplni a ceskej clovek udela vsechno proto, aby vam v nedopral vyhodu motorky v kolone:-/

  81. Bohumil Končelík 26.12.2014 (13.02)

    Ahoj,já bych určitě taky podepsal,ale bojím se,že by to neprošlo…. je jasný,že motorkář-ka nemůže vědět,co ten dotyčný udělá v tom stojícím autě nebo dítě,který otevře dveře a půjde na záchod ke krajnici…. Určitě se najde nějaký omezenec,který si tohle neuvědomí a poletí tam a je problém na stole a hlavně,odnesem to zase úplně všichni…. Už ted nám jdou trošku po krku…. Jezdím kamionem a právě Německo,Francie a tak – je,co se motorkářů a chování na silnici úplně jiný než tady u nás – bohužel :-(

  82. Reno 26.12.2014 (14.51)

    Ne,smysl to nemá….Začne to využívat čím dál víc motorkářu a budou jezdit mezi pruhy jako prasata,teda tak,jak jezdí i za normálního provozu….Je mi líto slušných motorkářů,protože na takové hovada doplácejí….

  83. David 26.12.2014 (16.48)

    Podepíšu, sdílím!

  84. Beda 27.12.2014 (15.38)

    jdem do toho :-)

  85. Josef 29.12.2014 (9.24)

    Podle zákona mohou jet 2 vozidla v jednom pruhu, takže fuck off police!!!!!
    Museli by také pokutovat každou druhou cyklistickou veš……….

  86. lotroad 29.12.2014 (9.53)

    Kde to mám podepsat?

  87. Zeek 29.12.2014 (11.42)

    to je pěkný ale nemáš šanci dát dohromady 120 000 škrábanců, za prvý, ne každej motorkář to podepíše,prostě nesouhlasí, nebo se k tomu nedostane, či něco…
    za druhý, plechofkáři ti to taky nepodepíšou, pač jsou proti, a včesku abych nekecal je cca pár desítek tisíc bikerů
    ale jinak to klidně podepíšu :-)

  88. Knedlyk 31.12.2014 (7.56)

    Kde je petice? přišel jsem podepsat. :D

  89. František B. 3.1.2015 (20.37)

    …přesně, kde to můžu podepsat a začít sdílet? ;)

  90. Petr Megela 5.1.2015 (9.53)

    Samozřejmě podepíšu. V Praze se jinak ani jezdit nedá. BTW nikdy jsem s tím neměl žádný problém, policajt mne za toto nikdy nezastavoval. To by mohl udělat leda blb…

  91. Řidič Pepa 6.1.2015 (17.58)

    Ahoj,
    jistě že to není zločin ale je to pěkná bezohlednost, například při průjezdu kolem zaparkovaných vozidel nemá motorkář šanci vyhnout se náhle otevřeným dveřím, v rušném městském provozu způsobuje přebytečné starosti řidičům a nejednou se stalo, že zastavující auta neumožnila motorkářovi výhled na přechod, kde pak trefil lidi. Rozhodně bych zákon povolil s ohledem na maximální rychlost povolenou pro takový hazard.

  92. Motocyklová asociace ČR o.s. 11.1.2015 (21.38)

    Děkujeme za upozornění. Zatím jsme tuto petici nezaznamenali. Na druhou stranu jsme už tento problém řešili společně s volným průjezdem v pruhu pro Bus. Těžko říci, zda s tímhle v Německu uspějí, protože v tomhle jsou němečtí Policisté striktní a přísní. O stavu situace nevíme ani jinde, ale můžeme kontaktovat naše kolegy z jiných asociací, se kterými jsme v kontaktu. Pokud by to byl nějaký společný cíl určitě by to všichni prezentovali společně (asociace) u Evropského parlamentu. Nástroje na to máme a další jednání s Euro poslanci, kam jsme také pozváni bude 2.2. v Bruselu.
    Nyní řešíme, kde vzít opět na cestu. Náklady se pohybují pro dva lidi kolem 20tis.Kč. Minule jsme měli sponzora, který nám nestihl prostředky před cestou předat. Po návratu nám řekl, že se rozhodl sponzorovat děti v Africe. Jedná se o velmi bohatou společnost tvořící zisk také z bezpečnosti dopravy. Jo, i takové hrdiny tu máme. Cenu zaplatil prezident asociace Jaromír z vlastní kapsy. ČR tam tak měla po dlouhé době opět zastoupení. Prosím kontaktujte nás! Díky

  93. Petr 3.3.2015 (9.28)

    Jezdím jako řidič z povolání autem a pokud vidím motorkáře, tak mu uhnu, at si jede darovat své orgány někam jinam, než o mé auto. Setkal jsem se se spoustou motorkářů, kteří se cpaly mezi auty aby projeli. Pokud to vidím, také uhnu, nechci mít odřené auto a popravdě jsem viděl již hodně řidič§ů, co udělají pravý opak. Osobně je nechápu. Je pravda, že pokud se motorkář dostane na čelo kolony, tak jak je to možné, je pryč a pak se žádný nikam netlačí. Několikrát jsem stál v koloně na dálnici, kde byla nehoda. Po uvolnění jízdích pruhů se dala kolona do pohybu a po 1-2km se opět stálo, protože se tam srazila auta která hrozně měla naspěch. Nikdy tam nebyl motorkář, ale auta. Takže pokud se to nějak ošetří zákonem, kdy se může motorkář prodírat a kdy už ne a bude to například omezené rychlostí (například rychlostí chůze, nebo 10km/h) tak to podepíšu také. je to pro dobrou věc.

  94. Jaromír Šíd. 8.3.2015 (17.25)

    Ahoj, jistě zajímavé téma a otázka, kterou jsme se už také v asociaci zabývali. Pokud se chce někdo další zapojit do stejné práce, která je náplní Motocyklové asociace ČR je u nás vždy vítán. Právě kvůli podobným věcem byla asociace založena. Další v řadě může být volný průjezd vyhrazeným pruhem pro bus. Na základě zkušeností bych ale doporučil začít menšími věcmi především těmi, které nás přímo ohrožují na životě. Důležité je sílu stmelovat nikoli štěpit.

  95. ony 30.4.2015 (14.22)

    ja jezdim i autem takze to vidim jinak
    1) motorka mezi pruhama je v mrtvem uhlu a neni videt kdyz auto prejizdi mezi pruhy… aby ridic aut jeste musel sledovat krome aut v jinych pruzich i moznost ze se tam z nicehonic objevi mezi pruhama motorkar je dost uchylne
    2) zdrzovani tech aut, ktere predjedou jeste pomalym rozjezdem na zelenou
    …dost casto se dopredu totiz neproderou motorkari co to odpali za sekundu, ale skutristi , cyklisti ci prizdisracti bikeri kteri maji zrychleni jak pospichajici chodec

  96. Honza 29.5.2015 (9.49)

    a kdy jdeme podepisovat a kde ? :) ja bych taky podespal

  97. Marttis 23.10.2015 (21.26)

    Tohle dává smysl… :-) Kde to mám podepsat? :-D

  98. Yellowdan 30.3.2016 (12.23)

    Pro i proti je na místě. Oni místo toho zvednou pokuty. Petice je potřeba a zdůraznit, že v přilbě a kombinéze se nedá ve vedru stát půl hodiny v koloně!! Rád podepíši!!!

  99. Radek 4.5.2016 (15.55)

    Ahoj jsem pro ale pokud tak ať jdají zákonem umožnit průjezd a žádné omezování ostatními účastníky provozu, avšak maximální rychlost 30 km aby ti co ježdění bez rozmyslu nedělali problém ostatním Radek.

  100. Petr 4.5.2016 (17.00)

    Já bych ji taky podepsal.

  101. Judas 4.5.2016 (19.05)

    URČITĚ BYCH PODEPSAL………………………. Judas

  102. Ivan 4.5.2016 (20.12)

    Každopádně pro, jako kkaždý jiny, už aby to bylo :)

  103. Tomáš Brych 4.5.2016 (21.30)

    Ano, já jsem pro a petici podporuji v plném rozsahu :-)

  104. Valy 4.5.2016 (21.44)

    Za me ANO. V dnesni dobe kdy ma vetsina plechovek klimu a ten zbytek klicky u oken a proto nemusi trpet v hadrech v kolonach jako my ,tak by se to melo zmenit. Tet za to motorkari hrozi tusim pokuta 10 000kc. Melo by se to zmenit a to tak ze motorkar muze projizdet kolonou ale pouze do urcite rychlosti např. 20km/h ( porad lepsi nez stat ) a pokuta 10 000 kc by mela hrozit ridici auta ktery ho ohrozi at uz najetim do cesty a nebo otevrenim dveri.

  105. Thomas 4.5.2016 (22.19)

    Zdravím, myslím si, že je to určitě dobrý krok ke změně. V několika státech to takto udělali a dneska již kolonou přijíždí legálně. V mnoha vyspělých zemích je toto legální. Důležité je však tyto zákony postavit chytře. Je mnoho blbců, kteří tyto kolony budou projíždět ve velké rychlosti. Ještě jsem si všimnul, že v argumentech pro chybí také bezpečnost. V kolonách často vzniká nebezpečí nárazu zezadu. V autě to schytá kufr, na motorce už je to horší. Díky tomuto filtrování se opět zabraňuje vzniku takových nehod, které mohou v některých případech končit tragicky.

  106. Ondra Mareček 4.5.2016 (22.19)

    Rozhodne jsem PRO. Přijde mi jako blbost toto zakázat.

  107. Martin Řiháček 4.5.2016 (22.37)

    Určitě jsem PRO.

  108. Milan kliner 4.5.2016 (22.45)

    Jsem rozhodně pro!!!!!

  109. Vašek 4.5.2016 (23.41)

    Taky souhlasim

  110. Rudla 5.5.2016 (0.07)

    Podepsal bych to na 100%

  111. Johnyx 5.5.2016 (0.16)

    Za mě bych tu petici 100% podepsal … je to rozumné řešení které pomůže jak nám motorkářům tak i ostatním v provozu.No ne? Kdo by chtěl mít za zadkem svýho auta buracející mašinu a nemít kouska soucitu tohoto motorkáře nepustit před sebe už jen kvůli ohleduplnosti a vstřícnosti :-)

  112. Sharkezz 5.5.2016 (9.35)

    Jsem pro

  113. Viktor hornet 5.5.2016 (9.51)

    Určitě podepisu;)před 2ma lety jsem měl nehodu s jednou ženskou,co prebihala silnici mezi stojícíma autama na červenou,a nesledovala provoz!všechno jsem to vodsral s podmínkou,a jí nedali ani pokutu!

  114. Jacob 5.5.2016 (12.03)

    určitě souhlas :)

  115. Tomáš 5.5.2016 (12.11)

    Souhlasím!

  116. Filip 5.5.2016 (12.24)

    souhlasím, naprosto. Škoda že mě nenapadá taky takový do očí bijící způsob, s jakým přišli bratia ze Slovenska v souvislosti s parkováním, taková akce by totiž určitě mnohem víc zabrala. Petici určitě rád podepíšu

  117. Kalimero 5.5.2016 (12.28)

    Jaký zákon zakazuje přejíždět z pruhu do pruhu? Kde je určené, na jak dlouhém úseku se takové přejetí musí dokončit? Domnívám se, že jízda mezi pruhy přestupek není, i když je to riskantní.

  118. Ludvik friebel 5.5.2016 (13.28)

    ano podepíšu

  119. David Dostál 5.5.2016 (13.32)

    Hned podepisuju

  120. Roman Sláma 5.5.2016 (13.54)

    Velké ANO, také bych okamžitě podepsal.

  121. Radek 5.5.2016 (15.36)

    Jsem PRO. Každý den se setkám minimálně s jedním k……. co mi schválně zablokuje cestu jen pro to, abych musel také stát za jeho autem a čuchal smrad z výfuku. ožná že to je ten pravý důvod k petici. Nechci v koloně dýchat jedovaté výfukové plyny. Motorkář nemá možnost nějakého filtru k dýchání, a proto je stání v koloně velmi škodlivé jak pro řidiče, tak pro jeho spolujezdce motocyklu.

  122. Martin 5.5.2016 (16.19)

    Ano, určitě bych podepsal.

  123. Václav Š. 5.5.2016 (18.10)

    Na 100% pro bez váhání

  124. Uďa 5.5.2016 (18.21)

    Kde to mám podepsat? Už aby to bylo!

  125. Jiri Matela 5.5.2016 (18.27)

    Podepisuji

  126. Sára 5.5.2016 (18.40)

    Ahoj,určitě také souhlasím!

  127. Michal 5.5.2016 (19.09)

    Podepisuji

  128. Honza 5.5.2016 (19.20)

    Přeju všem zamindrákovaným autařům dobrý den. Už jednou jste mě z motorky srazily protože čumíte kamsi dořiti a jste bezhohlední tupci proto jsem se vyzbrojil hřebíkem, devítkou a boxerem přeju hezký den hovada slepý

  129. Petr 5.5.2016 (19.30)

    Největší problém bude v tom, že ti co zákony schvalují nejezdí na motorce a budou jen z auta koukat jak mi se vezeme. Skousnou to?
    Petr

  130. Jersey 5.5.2016 (19.39)

    Podpořím

  131. Kuba 5.5.2016 (19.43)

    Samozřejmě a jednoznačně ANO. Všude ve svobodných zemích to funguje absolutně bez problémů. Kdo je proti je komouš co omezuje osobní svobodu.
    Už teď nam nám kážou, že nemáme kouřit. Kde vezmou peníze, o které přijdou na daních? To taky nikomu nevadí? Ještě zpřísnění pro získání papírů na motorku… taky málo. V autě jezdí kdejaký psychopat bez omezení a to je v pořádku? Proberte se lidi. Už to někteří z Vás přehánějí. Ti co nejvíc křičí pak chodí děkovat, že mu chudák motorkář dal ledvinu. Nechte lidem svobodu a pořád něco neomezuje.

  132. mira lísko 5.5.2016 (20.09)

    jsem pro.jestliže chybí tolerance mezi običejnými řidiči je třeba upravit zákony tak aby sme se respektovali.pozor pirátu se nezastávám ani motorkáři by neměli mít absolutní přednost.přednost by měli mít když to dopravní situace dovolí!!!!

  133. Kamil 5.5.2016 (23.24)

    Já bych do petice šel .

  134. ZdenekXX 6.5.2016 (0.33)

    No bojim se, ze vzhledem k tomu, ze by to bylo neco pro lidi a pro zlepseni plynulosti dopravy, tak to u nas projit nemuze :-(
    Ale za pokus to rozhodne stoji a urcite se pripojuji.
    Asi by se melo vsazet na to, ze to je opravdu objizdeni stojici prekazky. Tam to samozrejme delame temer vsichni.
    Ale je fakt, kdyz cloveka v aute v kolone jedouci 80km/h predjede mezi auty trouba jedouci 130, tak si take pomyslim neco o darcich ;-)
    Hezky den a mnoho bezpecnych km.

  135. Jirka Zyka 6.5.2016 (5.49)

    Podepsal bych

  136. JERRY 6.5.2016 (8.09)

    Rád podepíší a neznám motorkáře co by nepodepsal, 😉😉 je pravdou že plechovkari uhybaji, ale je pravdou že někdy ti tam i schválně vjedou.

  137. Pepanek1150 6.5.2016 (9.58)

    souhlas

  138. Moty 6.5.2016 (10.12)

    Také bych podepsal. Plně souhlasím s názorem,, když projíždíš v klidu, tak proč ne?”

  139. Rebel 6.5.2016 (10.32)

    Já už to podepsal kdysi dávno,protože tak pořád jezdím.Kolona aut mne nezastaví,jedině že jedu se sajdou a to jsem ztracený a v jednom pytli s auty.

  140. Wolverine 6.5.2016 (13.15)

    Urcite souhlasim at projizdeji ale neklickuji mezi auty

  141. Mrazík 6.5.2016 (13.47)

    Ano,podepsal bych.

  142. Fidel 6.5.2016 (14.41)

    Ano určitě bych podepsal.

  143. Strto 7.5.2016 (6.43)

    Ahoj, samozřejmě podepíšu, protože v kolenách nestojím a nikdy stát nebudu!

  144. Zdenardo 7.5.2016 (11.52)

    Ano…souhlas ,divím se že se na to vůbec musí psát nějaké petice, pro …… úředníky…

  145. lada 7.5.2016 (12.54)

    myslím že argumenty jsou zcela logické…určitě bych to s manželkou podepsal,jezdí také….

  146. Jirka 10.6.2017 (10.59)

    Zajímavé téma, stalo by za názor odborníka na bezpečnost provozu. Osobně motorkarům uhybám. Používám asistenta pro jízdu v koloně a v polovině případu nestihnu zareagovat a je pryč. Viděl jsem otřesné video, kdy motorkář v zúženém místě ztratil rovnováhu a spadl přímo pod zadní nápravu kamionu, ten poskočil skoro na místě a byl konec. Mezi popojizdejicimi auty je to nebezpečné. Jak vymezit stojící a popojizdejici kolonu bude největší problém. Zatím tolerujte ohleduplné motorkáře, kteří se bezpečně pohybují ve stojící koloně.

  147. RnDr.Johnny 12.2.2018 (23.44)

    Ahoj, jasně že bych to podepsal, dokonce jsem takovouhle petici chtěl založit
    http://www.motorkari.cz/tema/?t=202298

  148. Virágodědek 29.3.2019 (12.11)

    Jsem pro. Podepsal bych.

Napsat komentář: Lukas Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Posílání novinek

Pravidelné posílání tipů, rad a zajímavostí ze světa motorek.
Bláznivé zážitky skutečných cestovatelů.

Pro zlepšení uživatelského pohodlí ukládá tato stránka cookies. Věřím, že ti to nevadí.  

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít