Karel Řeháček: vyhrál jsem GS Trophy (KoDo047)

Tento díl je v archivu. Celý archiv si můžeš koupit tady.

Hostem u mikrofonu byl Karel Řeháček, člen vítězného teamu GS Trophy 2014. Prošli jsme všechno od kvalifikace, přenášení motorek až k pepřáku na medvědy. „Voba starý motorky, dělali si tam z nás chvilku srandu, a pak viděli, jak jezdíme tak jako sklapli trošku“ O čem se mluvilo
  • Překvapení kvalifikace
  • Vedení od první etapy
  • Nezapomeň pepřák na medvědy

Kdo je Karel?

Karel má motorky rád. Na motorce jezdí od mala, ale není žádný závodník. Jezdí lokální „orienťáky“ … XL rallye a baví ho to. Pod zadkem mu už pár motorek prošlo … Honda XR 125r, Yamaha WR 125, BMW R 80 GS a naposledy BMW HP2 Enduro.

Co je to GS Trophy?

GS Trophy je závod, který překvapivě pořádá BMW. Jezdí se každé dva roky. Jeden se rok vždy jede kvalifikace a druhý samotný závod. Poprvé se jelo v roce 2008 v Tunisku. Letošní poslední ročník 2014 se jel v Kanadě. Není třeba velký fištrón, aby člověka napadlo, že touto akcí chce propagovat své stroje. Ale vlastně proč ne. Překvapivé spíš je, že přestože závod letos vyhrál český závodník, s českým BMW to nijak zvlášť nehnulo, žádná mediální masírka se nekonala. Závodu se účastnilo 16 teamů, 64 jezdců a za 7 dní se najelo 2300 kilometrů ve 20 stejdžích (sakra jak se to píše česky!?). Teamy byly oficiálně trojčlenné, ale vždy byly doplněny čtvrtým členem zvaným média boy. Ten byl nasazen pořadatelem a účastnil se s klukama v podstatě celého závodu. Jen občas něco vynechal. Jeho cílem bylo samozřejmě celou show zdokumentovat. Spolu s Karlem jel Maruš z nám neznámých polských novin… takže jsme si v Čechách moc nepočetli.

Kvalifikaci vyhrál Čech a dva Poláci

Kvalifikace po letošní závod – stejně jako ten příští – proběhla v Polsku. Účastnilo se jí asi 100 motorkářů. Až na dva Čechy a jednoho Slováka samí Poláci. Chlapy – to se musí příští rok změnit! Jedinou podmínkou pro účast bylo absolvovat ji na stroji značky BMW GS. Karel jako jediný s Honzou Žlábkem – jako chudí studenti - přijeli v polorozpadlém autě a bydleli ve stanu. „Voba starý motorky, dělali si tam z nás chvilku srandu, a pak viděli, jak jezdíme tak jako sklapli trošku.“ Nejdřív se jela kvalifikace do kvalifikace. Spíš trial než enduro. Z ní do hlavní kvalifikace postoupilo 30 jezdců. Finále bylo to zase spíš silové. Zvedání kola z traktoru… Pořadí určoval počet trestných bodů za chyby na trase. Jelo se na pořadateli dodaných BM F800 GS. Pro Karla a Honzu trochu nevýhoda, neměli to tolik v ruce. Nakonec se do soutěžního teamu dostal Karel a dva Poláci. Honza Žlábek byl čtvrtý postupující, uniklo mu to jen o kousek.

A hurá do Kanady

BMW všechny závodníky vybavilo kompletním oblečením mimo bot a helem. Samozřejmá byla letenka do Kanady. Jen piva na letišti si Karel musel platit ze svého. Jelo se na nových vodníkách tedy BWM R 1200GS… „nikdy jsem si o tom nemyslel nic velkého, ale nakonec byl docela spokojen. Není to extra do terénu, ale motorky vydrželi hodně. Až jsem byl překvapen, jak rychle se s nimi dalo jet.“ Rozhodně je prověřili víc než by bylo zdrávo. Každý den se motorky tahaly z nějaké šachty, jak to závodníci nestačili dobržďovat.

Pepřák na medvědy

„Proběhlo školení na medvědy. Dostali jsme pepřáky velikosti půllitrové petky. Nejdřív jsme si z toho dělali srandu, ale když jsme viděli, že Kanaďani to nosí, začali jsme to brát vážně.“ Pepřáky se vozily s sebou přidělané k motorce.

Během závodu

V teamu se muselo komunikovat. Třeba se tlačili motorky podél mostu vodou a bylo důležité zvolit dopředu strategii. Takže česko-polská komunikace byla důležitá. Tím, že při úkolech přemýšleli a měli strategii pomáhalo, získávali tak výhodu a vítězili. Trať byla kombinovaná. Trial, těžké enduro, čistě silové úkoly – různé přetahování motorky i silové bez motorky. „Často se na konci plivala krev.“ Byly i stage bez motorky – hod sekerou, řezání špalků. „Řekli jsme si v čem jsme dobrý – jeden byl rychlej, druhej trialoval, a já uměl všechno a ještě jsem je hecoval. Vedli jsme od prvního dne, ale muselo se bojovat až do konce.“ V druhé půlce už je pokládali za favority a všichni se s nimi chtěli fotit.

Co dál

Karel pokukuje po Albania Rally nebo za 4 roky Intercontinental rally, ale musí nejdřív vydělat nějaké prachy, aby na to měl. Tak budu držet palce.

Odkazy

Karel na Facebooku https://www.facebook.com/karel.rehacek.7 GS trophy 2014

Související články

S Karlem mě seznámil Boris, který enduru taky holduje. Doporučuji energický rozhovor o jeho účasti na Erzberg rodeu http://www.kolamadolu.cz/erzberg-rodeo-nejdrsnejsi-enduro-svete-kodo038/ Mějte se fajn a hlavně vždycky KOLAMA DOLU! Aleš

8 komentářů

  1. Radek S. 24.11.2014 (10.17)

    Tentokrát žádné fotky?

  2. Milan Prustoměrský 24.11.2014 (20.25)

    Díky Aleši za super rozhovor s Karlem,
    chyběl kousek a málem jsem se s ním v Kanadě potkal :-) Ono když Tě předjedou tři zelený GS a o kousek dál jich je přes 20, člověk se přijde poptat co se to děje. Pokecal jsem s nějakým Francouzem, Amíkem a Rusem a dozvěděl jsem se o GStrophy pár zajímavých informací, jako většina jsem netušil že se něco takové jede. Samozřejmě jsem se zeptal jestli to nejedou i nějací Češi, odpověděli mi všichni kladně, ale nikdo z nich nevěděl, jestli jsou vpředu nebo pozadu – ano, takhle to řekli, jedou nějací Češi, ne že je jen jeden. Ale byl to první den rally, tak asi nikdo z nich nevěděl že jim kluci tak naloží :-) Ale všichni byli milí a vstřícní, určitě to byla skvělá parta.

    Potkal jsem je tu: 51°26’29.6″N 116°21’04.2″W

    A nějaký moje fotky:
    http://milfordoj.rajce.idnes.cz/Kanada_IV/#Image-0816.jpg
    http://milfordoj.rajce.idnes.cz/Kanada_IV/#Image-0817.jpg

    Milan

  3. Honza Žlábek 24.11.2014 (21.35)

    ja ti dam polorozpadly auto :)

  4. jezek 25.11.2014 (10.18)

    A co ty hrubky v textu??? Ostuda..

    • krtek 9.12.2014 (19.55)

      pokud chces diskutovat o pravidlech pravopisu posli nejdrive par svejch textu a nejen par slov at muzeme probrat tve lingvisticke schopnosti… uz predem bych se vsadil ze nebudou nijak slavne (uz jen pouzivani tri otazniku a dvou tecek napovi)

  5. Petr Korunka 26.11.2014 (13.49)

    No ten má hlas jak Noid Bárta :-)
    Hrubky fuj… kvalita zvuku taky nic moc – na tom chce zapracovat.
    Ale jinak pokec dobrej! Všechna čest Řeháčkovi!

  6. Aleš Poláček 29.11.2014 (15.11)

    to jsem zase dostal naloženo. omluva všem co mají odvahu a chuť text číst a pak je zraňuje moje nepozornost, nevědomost… do školy už se asi nevrátím, za chyby se můžu jen stydět, ale přestože mám snahu jich tam mít co nejméně, bude to asi těžký a bolestivý boj….

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Posílání novinek

Pravidelné posílání tipů, rad a zajímavostí ze světa motorek.
Bláznivé zážitky skutečných cestovatelů.

Pro zlepšení uživatelského pohodlí ukládá tato stránka cookies. Věřím, že ti to nevadí.  

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít